هنوز یک روز از تهدید نخست وزیر رژیم صهیونیستی مبنی بر جنگ با لبنان نمی گذرد که خبر رسید جنگنده‌ های اسرائیلی چند منطقه و روستا را در جنوب لبنان با بمب‌های فسفری هدف قرار دادند.

نسل کشی؛ هدف رژیم صهیونیستی برای استفاده از بمب های فسفری

به گزارش قدس آنلاین، با نگاهی به آمار شهدای غزه که عمدتاً غیرنظامی هستند، هدف اصلی رژیم صهیونیستی که همان نسل ‌کشی است، آشکار می‌ شود. رژیم برای پیشبرد این پروژه شوم خود به سلاح‌ های نامتعارف و کشتار جمعی متوسل شده ‌است؛ تاکتیکی که از همان روزهای آغاز جنگ غزه کلید خورد و تا به امروز تداوم یافته ‌است. اما حزب ‌الله خوب می ‌داند که هیچ دولتی در اسرائیل -چه رسد به راست‌ گراترین دولت در تاریخ این رژیم- نمی ‌تواند آنچه را که نصرالله در سخنرانی ‌اش به آن اشاره کرد، (یعنی یک منطقه حائل که این گروه در داخل اسرائیل ایجاد کرد) بپذیرد.

 برای همه اسرائیلی‌ها، نه فقط نتانیاهو، وضعیت موجود غیرقابل قبول است. به همین ترتیب، تهدیدهای پوشالی مقامات ارشد اسرائیل که هشدار می ‌دهند «بیروت از تخریب مصون نخواهد ماند» و حتی هدف قرار دادن چند روستای در جنوب لبنان با بمب های فسفری مفید نیست.

تهاجم نظامی اسرائیل به لبنان لزوما نیازی به صاف کردن و ویرانی کل بلوک‌های مسکونی در پایگاه حزب‌الله در جنوب بیروت ندارد (همان‌طور که در آخرین جنگ بزرگ بین دو طرف در سال۲۰۰۶ رخ داد).

 واقعیت این است که حزب‌الله اکنون بسیار توانمندتر است. چنین اقدامی از سوی اسرائیل، حزب‌الله را وادار می‌کند تا موشک‌های بالستیک خود را به‌صورت رگباری بر شهرهای اسرائیل از جمله تل‌آویو بباراند.

مختصات بمب‌ های فسفری و خطرات آن

«فسفر سفید» از جمله مشتقات «فسفر» است که در امور نظامی برای اموری مثل ایجاد پرده دود به منظور استتار، مشخص کردن نقطه‌ ای خاص به‌ ویژه برای یگان ‌های توپخانه و همچنین به عنوان سلاحی آتش‌ زا به کار می ‌رود. ماده فسفر از جمله موادی به شمار می ‌آید که میل بالایی به ترکیب با هوا و ایجاد نور و گرمای شدید دارد.

بنابراین فسفر سفید ماده‌ ای هوا سوز است که وقتی در معرض هوا قرار می‌ گیرد، شروع به سوختن می‌ کند و دود سفیدی دارد. این ماده با آب خاموش نمی‌ شود و همچنان در دل آب می سوزد. اگر این ماده روی اعضای بدن جانداری بریزد، تا عمق بدن وی را می ‌سوزاند و هرگز خاموش نمی‌ شود و حتی استخوان را هم می‌سوزاند.

اگر مواد روی سر و یا سینه فردی بریزد در کمتر از ۱۰ ثانیه کشته می‌ شود اما اگر مواد روی پاها و یا دست‌ های فردی ریخته شود، آنقدر سوزش در فرد ایجاد می ‌شود که خون را به نقطه جوش می ‌رساند و هنگام برگشتن به قلب تمامی اندام‌ های نزدیک به قلب را می‌ سوزاند تا به قلب برسد.

این در حالی است که بمب فسفری در رده «تسلیحات کشتار جمعی» (WMD) قرار دارد و بر اساس معاهده ۱۹۸۰ ژنو، نباید از فسفر سفید به عنوان سلاح در مناطق غیر نظامی استفاده کرد.

از آنجا که دود ناشی از بمب فسفری برای اموری چون اختفا و استتار، پنهان کردن فعالیت‌ ها و تحرکات نظامی یا مشخص کردن یک منطقه نیز کاربرد دارد و این مسائل از منظر حقوق بین ‌الملل منع نشده ‌اند، محور عبری- غربی برای توجیه کاربرد تسلیحات به این دلایل متوسل می‌ شود در حالی که هدف اصلی آنها نسل‌کشی و پیروزی در جنگ به هر قیمتی است.

کدام روستاها هدف بمب های فسفری رژیم صهیونیستی قرار گرفت؟

شبکه «المنار»، بامداد امروز (دوشنبه)، خبر داد منطقه‌ های کفرکلا، الخیام و تله العزیه در جنوب لبنان با بمب ‌های فسفری جنگنده ‌های اسرائیلی هدف قرار گرفته ‌اند.

خبرگزاری رسمی لبنان (ان‌ان‌ای) نیز در گزارشی خبرداد توپخانه رژیم صهیونیستی منطقه‌ های کفرکلا، هورا را در جنوب لبنان هدف قرار داده که این اقدام باعث قطعی برق در منطقه شده است.

جنگنده‌ های رژیم اسرائیل همچنین بامداد امروز منطقه‌ «عیترون» در جنوب لبنان را مورد تهاجم قرار دادند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.